Frakt & Retur

Forsendelse

Vi sender de fleste ordre med posten/bring. Enkelte mindre ordre under 300 kr sendes som vanlig brevpost med posten. Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Varene vi fører er på lager om ikke annet er angitt. Kunde vil få beskjed når varene er utsendt.

Vi forsøker å behandle alle ordre så raskt som mulig. Normal behandlingstid er 1-2 arbeidsdager. Vi behandler alle ordre innen 3 arbeidsdager men sjeldne unntak i salgsperioder og kampanjer hvor ordremengde er spesielt stor.

Fraktmuligheter

Ordre under 1000,- sendes med posten for 69,- i fraktomkostninger. Ordre over 1000,- kvalifiseres til gratis frakt. 

Dersom varen blir skadet ved levering skal dette snarest meldes til selger og helst på ankomstdagen via e-post. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått. Ser du at emballasjen er skadet ved leveringstidspunktet så skal du også melde dette direkte til den som du kvitterer ut pakken av.

For uavhentede pakker / brev (ved feks post oppkrav) som sendes i retur (ikke blir løst ut) blir kunde debitert for frakt/returfrakt.

Selger vil aldri betale returfrakt for kunde slik at hvis kunde sender oss en pakke i retur vil kostnaden påløpe kunde og ikke selger. Ved mangler ved produkt avtaler selger og kjøper på forhånd hvordan retur skal bekostes.

Reklamasjon

Før feil meldes til selger, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. Dersom kunden kan godtgjøre at produktet ikke fungerer slik selger har beskrevet at det skal gjøre, må kunden melde dette til selger slik at selger kan iverksette tiltak for avhjelp. Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke gir selger melding innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen.

Mangel

Selger skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en mangel ved produktet levert av selger, iverksette tiltak for å rette på mangelen. Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med selger, betaler ikke selger disse utgiftene.

Angrerett

Kjøper har angrerett jfr angrl. § 8. Angreretten er på 14 kaldenderdager og begynner å løpe fra den dagen kunden mottar varen. Ved bruk bruk av angrerett må varen leveres tilbake til selger uten opphold og senest innen 14 dager etter at melding er gitt om dette. Kjøper har mulighet til å teste varen, mens skal den returneres må dette skje med orginale etiketter og i orginal emballasje. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven 15 første ledd).

Velkommen til kidso.no